joga za plodnost
Može li joga da pomogne začeću?

Planiram bebu, kakve veze ima joga s tim?

Iako vežbanje joge ne nudi nikakve garancije za nastanak bebe, može da pomogne da se smanji nivo stresa. Stres, dokazano je u nekim istraživanjima, ometa ostajanje u drugom stanju. Zato ima smisla da smirujuće delovanje joge može da poboljša šanse za začeće. Kada ste pod dugotrajnim stresom, vaš mozak se prebacuje u mod preživljavanja. To čini stvarajući više hormona stresa, poput kortizola i adrenalina, a usporava proizvodnju polnih hormona.

Ovo može da poremeti ovulaciju, što otežava zatrudnnjivanje. Ako ostajanje u drugom stanju traje duže nego što se očekivalo, možete se osećati vrlo stresno i uznemireno. A ako ste stalno pod stresom, malo je verovatno da će biti raspoloženi za seks uopšte.

Ponekad stres i poteškoće zasnivanja porodice idu zajedno i teško je znati tada šta uzrokuje šta. Znamo da prolazak kroz potpomognutu oplodnju kao što je VTO može da bude izuzetno stresno iskustvo.

Ako se odlučite da probate jogu, najbolje je odabrati neki lakši tečaj umesto intenzivnijeg stila. Spor tempo joge nudi više vremena i prostora da se usresredite na tehnikama disanja i opuštanja. Ove tehnike, u kombinaciji sa blagim istezanjem će pomoći da se oslobodite napetosti iz tela. Možda će vam biti teško da se opustite u početku. To je veština koja treba da se uči. Nadajmo se da će to doći sa praksom.

5 načina na koje joga potpomaže vašu plodnost

1.       Ponovno povezivanje sa telom

Mnogi od nas provode dane okupirani nekim mislima, puno rade, bave se kućom, pokušavaju da se vide I čuju sa svim dragim osobama, a najmanje se bave sobom. Ako ne obraćate pažnju na ono što vam telo poručuje, niste povezani i teže ćete umeti da odgovorite na potrebe svog tela. Nekada telo šalje suptilne znake da neke stvari baš i nisu u redu, a mi nemamo vremena da ih prepoznamo.

Kod žena koje pokušavaju da ostvare začeće barijera između tela i osećanja može biti još veća.

Joga je način da oslušnete sebe, obnovite vezu sa svojim telom i sobom uopšte. Uz pomoć nje povezaćemo svoje disanje sa kretanjem i prilagoditi se ritmu našeg tela, primetićemo fizičke senzacije i znati da prepoznamo svoje potrebe. Ovo je važno za ostvarivanje plodnosti i potomstva.

 2.       Stanite na put stresu i anksioznosti

Stres je jedan od glavnih krivaca neplodnosti, a često smo izloženi na svakom koraku. Osobe koje se neko vreme bore sa neplodnošću, često ne mogu da ostvare potomstvo zbog anksioznosti sa kojom se paralelno bore. Joga je način da kanališete stres i probate da se fokusirate na sebe.

Važno je da znate da joga ne može da reši problem preko noći. Potrebno je vreme da se oslobodimo stresa i da se hormoni I telo dovedu opet u balans.

3.       Joga ubrzava cirkulaciju

Jedan od uzroka neplodnosti mogu biti i problemi sa cirkulacijom. Poboljšanje protoka krvi i energije je jedan od zadataka joge, a cilj je bolja plodnost. Kada većina nas sedi dobar deo dana, to nas ograničava i smanjuje dotok krvi u karlični deo, te smanjuje plodnost. Žene koje rade umerene vežbe svakodnevno imaju bolju plodnost.

4.       Hormonska ravnoteža pomoću joge

Hormonska ravnoteža je veoma važna za bolju plodnost. Ako su u disbalansu polni hormoni, hormoni nadbubrežne žlezde, štitne žlezde i drugi, lako može doći do neplodnosti ili do spontanog pobačaja.

5. Procesirajte izazovne emocije

Uz pomoć joge stičemo veštinu da istrpimo kratku nelagodu i borimo se sa izazovnim emocijama. Time što tokom vežbanja joge sedimo u položaju koji nam neprija, trpeći pozu koju ne želimo spremamo se za majčinstvo.

Izvor: www.gaiam.com

Save

Save

Save

Save

Povezani članci

Booking.com