Zašto je fizička aktivnost važna

 

Kako da počnete sa vežbanjem

 

Najpre, treba da budete svesni da u početku najverovatnije nećete moći da izdržite pola sata trčanja ili voženja bicikle ili bilo kakve vežbe. Budite uporni, vežbajte koliko možete, ali ne odustajte! Već sledeći put moći ćete mnogo više.

Nemojte jesti neposredno pred trening. Veći obrok pojedite dva sata pre vežbanja, a ako vežbate ujutro, onda jedite vrlo lagano pola sata ranije.

Uvek pijte vodu tokom treninga. Za sat vremena treninga valjalo bi da popijete bar pola litre vode, svakih par minuta po koji gutljaj. Naravno, možete piti i manje ili više, ali nikako ne dozvolite da budete dehidrirani.

Ako možete da birate, radije vežbajte napolju nego unutra. Između trčanja na traci u teretani i trčanja u prirodi, uvek izaberite ovo drugo. Ali, tokom vrelih letnjih ili vrlo hladnih zimskih meseci, izaberite sportsku salu.

Ne preterujte! Vaše telo mora da se odmori između dva treninga. Tri do četiri vežbanja nedeljno u trajanju od 45 do 75 minuta biće sasvim dovoljno.

Kako vreme bude prolazilo, bolje ćete izgledati, bićete zdraviji, i sve ćete raditi lakše i sa više volje. Lakše ćete se hvatati u koštac sa životnim problemima i uopšte ćete se osećati mnogo bolje!

 

Šta da trenirate

Plivanje je jedna on najkomplenijih vežbi za telo, ali nažalost nije dostupna svima. Umesto toga na primer možete kombinovati brzo hodanje i vežbe sa vijačom, ili vožnju bicike i trčanje, a uz aerobne vežbe dobro je da radite i anaerobne – one koje grade mišiće i daju vam snagu, kao što je na primer brzo trčanje na kratke razdaljine, dizanje tegova sa velikom težinom (nasuprot vežbi sa laganim tegićima koje se ponavljaju veliki broj puta), itd. Ukoliko ne možete sami da organizujete svoj trening, upišite se na neki od tečajeva aerobika, kik boksa i slično.

Pročitajte još:

Šetnja čuva zdravlje

Kako da počnete sa rekreacijom

 

Save

Save

Povezani članci

Booking.com